En serie nye franske vine skal koble vinelskende singler sammen gennem en online dating website. Konceptet kaldes Soif de Coeur (tørstigt hjerte) og indebærer, at man skal købe en flaske vin og når flasken er tom, kan man på bagsiden af etiketten finde en kode. Når man indtaster den kode på websiten får man mulige partnere og selvfølgelig vindrikkere, som man kan date. Har man ingen kode, får man ingen potentielle partnere…
Projektet er udarbejdet af to Bordeaux-baserede vinfirmaer, Omnivins og Chateau en Bordeaux, for at præsentere en ny vinserie, Vins de Pays de l’Atlantique. Der er solgt 350.000 flasker Soif du Coeur vin til de deltagende supermarkeder (lyserøde flasker til piger og blå til mænd) siden starten den 21. marts 2007.
Firmaerne lægger ikke skjul på, at der er tale en anderledes marketingkampagne for at øge kendskabet til en helt ny vin. Men at målgruppen er interessant, da der i Frankrig er 8 millioner singler. Der er tre forskellige Soif du Coeur vine, en Merlot/Cabernet rød, en Cabernet/Merlot rosé og en Sauvignon-Sémillon hvid.
Det forventes at konceptet også lanceres i USA, Canada, Rusland og England.