22. oktober 2009

Micro-blogging servicen Twitter har lanceret en ny velgørenhedsvin sammen med Crushpad. Det er de to grundlæggere af Twitter, Ev Williams og Biz Stone, der står bag projektet og det er Twitters første “social ansvarlighedsprojekt”. Der fremstilles to vine og overskuddet går til at fremme uddannelsen af børn i udviklingslande.

Navnet på vinen er Fledgling Wine, som både har en twitter-account og en website, hvor folk kan følge projektet. Hver solgt kasse vin vil give omkring 60 lokale bøger til børn i udviklingslande. Crushpad står for selve vinproduktionen, en pinot noir og en chardonnay fra Napa Valley høstet i år.

Om forfatteren 

Jan Olsen

Jan har drevet VinForum siden 1997 og er dermed en af de mest erfarne online vinskribenter. Læs mere end 5.000 sider om alt fra vinens verden.

Giv en kommentar

Din email adresse offentliggøres ikke. Påkrævede felter er markeret.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Bay Vine