Den spanske vinproducent Torres har lanceret en Da Vinci kode inspireret markedsføringskampagne for en ny Priorat-vin, Salmos. Kampagnen involverer en skattejagt, som starter via en kode fra vinens bagetiket og indtil nu har det givet over 200 besøgende til vingården i det lidt afsides beliggende Priorat.
Salmos er den første Torres-vin fra Priorat og der er kun produceret 7.000 kasser fra 2005-årgangen, som allerede er udsolgt. Salmos er inspireret af Karteuser-munkene, som fremstillede vin i Priorat fra 10965 til 1835. Den er fremstillet på de lokale druer Garnacha og Carinena og tilsat Syrah og Cabernet Sauvignon.
Selve markedsføringsspillet starter på en website, hvor man skal finde spor, man senere skal bruge på en fysisk udflugt til vinmarkerne i Priorat. Og det hele slutter med et glas vin og et certifikat på gennemførelsen af turen.
Du kan se mere om spillet her:
http://www.secretsalmos.es/