På sit eget forum på nettet langer Parker ud efter “Medoc’s aristokrater og beskylder dem for “hovmod, provinsiel jalousi og grådighed”. Udfaldet kommer efter Parker har talt med både sælgere og købere til den nuværende Primeur 2005 kampagne. Parker beskylder slottene for at manipulere med markedet for at skabe et indtryk af, at der er mangel på vin.
Slottene har været meget langsomme til at offentliggøre priser og sætte vine til salg i forhold til tidligere år. Parker mener slottene lurerpasser: “Hvorfor kan et berømt slot ikke blot beslutte sig for en realistisk pris, der giver dem en god profit og så glemme, at deres nabo måske tjener nogle Euro mere eller mindre? Men at blot sælge vinen er åbenbart for simpelt!”, skriver Parker i sit indlæg.
Parker advarer også mod at denne tilbageholdenhed kan give bagslag, når først skoleferien starter og markederne dæmper aktiviteterne.
I Bordeaux har de forskellige holdninger til Parkers udtalelser. Paul Pontallier fra Chateau Margaux siger, at de aldrig forsøger at manipulere med markedet, men har forståelse for, hvis andre gør det. Lilian Barton fra Château Léoville Barton mener, at kampagnen kommer for sent og at mange kunder er irriteret over den lange ventetid.
Hubert de Bouard fra Château Angelus i St. Emilion er enig med Parker. “Der er for megen skulen til hinanden og det trækker tiden ud og er frustrerende for kunderne”, siger han.