7. april 2006

En vin, der kun er målrettet mod mænd, bliver snart introduceret på det ameikanske marked. Og der er ingen Pinot Noir i sortimentet! Vinene som koster omkring 100 kr. bliver markedsført som “Hearty Red Wines for Men” og har en galopperende hingst på etiketten.

Der er en Cabernet Sauvignon og en Merlot i serien men altså ingen Pinot Noir. Det skyldes at figuren Miles i filmen Sideways kun drikker Pinot og er alt andet end Macho.

Firmaet bag vinene vil heller ikke producere hvidvine, da de – i følge firmaet – er forbeholdt kvinder.

Vinene følger en trend, hvor man forsøger at fremstille og markedsføre vine, der er direkte målrettet en bestemt gruppe. Sidste år kom der en “Mad Housewife” serie fra Rainier Wine i Washington og andre “kvinde-vine” på det amerikanske marked er Go Girl Red og Seduction.

Hvornår mon lignende vine dukker op i Danmark?

Om forfatteren 

Jan Olsen

Jan har drevet VinForum siden 1997 og er dermed en af de mest erfarne online vinskribenter. Læs mere end 5.000 sider om alt fra vinens verden.

Giv en kommentar

Din email adresse offentliggøres ikke. Påkrævede felter er markeret.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Bay Vine