I en undersøgelse over de stærkeste mærkevarer (brands) indenfor vin og spirtus sektoren kommer Gallo ud som nummer 1. The Power 100 undersøgelsen er udarbejdet af konsulenthuset Intangible Business. I deres Top 100 har Frankrig slet ikke nogle vin brands, men er dog godt repræsenteret med både champagne og spiritus. Det eneste europæiske brand, der gør sig gældende i vinsektoren er Torres fra Spanien. Alle andre er fra USA, Australien og så Concha Y Toro fra Chile.
“Især de franske vinproducenter kan lære meget af både oversøiske vinbrands og fra Frankrigs mærker inden for Champagne og spiritus,” siger Stuart Whitwell, der har været med til at lave undersøgelsen. “F.eks. er et lille vinmærke som Yellowtail’s indmarch på det amerikanske marked en oplagt case for de franske vinproducenter”, mener Whitwell.
The Power 100 er sammensat ud fra markedsandel, brand vækst, pris positionering og markedsudbredelse. Desuden tæller mere uhåndgribelige faktorer som brand awareness perception ogsp ind.
Det største og bedste brand generelt er Smirnoff og på Top 100 er det da også kun spiritusmærker, der er blandt de første 10.