• Forside
  • /
  • Blog
  • /
  • De to Chianti Classico konsortier fusionerer

19. maj 2005

Efter 18 års adskillelse har Chianti Classico’s to producent-organisationer valgt at slå sig sammen. Francesco Ricasoli, ejeren af Castello di Brolio, har været en af drivkrafterne bag sammenlægningen og han mener, at det nu er på tide at gå sammen for at føre en mere klar og enslydende kampagne for Chianti Classico.

Symbolet med den sorte hane bliver nu opdateret for at blive brugt på alle Chianti Classico flasker. Og alle flasker bliver forsynet med det lyserøde DOCG banner med den sorte hane på.

Det er dog ikke alle, der står bag den nye sammenlægning. Producenter som Marchesi di Antinori og Castello di Ama er skeptiske og har besluttet at stå uden for den nye organisation. “Vi venter og ser, hvordan fusionen førløber”, siger Antinoris adm. direktør, Renzo Cotarella.

Om forfatteren 

Jan Olsen

Jan har drevet VinForum siden 1997 og er dermed en af de mest erfarne online vinskribenter. Læs mere end 5.000 sider om alt fra vinens verden.

Giv en kommentar

Din email adresse offentliggøres ikke. Påkrævede felter er markeret.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Bay Vine