3. december 2004

Der er mange vinhandlere, der annoncerer i pressen for øjeblikket. Måske ikke så underligt, da op imod 40-50% af en vinhandlers omsætning, falder op mod jul. Og når man annoncerer, skal man selvfølgelig skille sig ud fra de øvrige. Det drejer sig om “attention” og så forhåbentlig “action” bagefter.

Der er en lille annonce, der har fanget mig de sidste par uger. Den er på forsiden af Berlingske Guide og lyder:

før svin – nu vin
Vin med vilje,
visioner og vildskab

Den forstår jeg simpelthen ikke! Hvad har svin med vin at gøre? Sælger de kun vin lavet af svin? På mig virker annoncen meget utiltalende og uforståelig, men nu er jeg jo også kun en simpel vindrikker. Er der nogen, der kan “oversætte” annoncen og give mig en forklaring?

Om forfatteren 

Jan Olsen

Jan har drevet VinForum siden 1997 og er dermed en af de mest erfarne online vinskribenter. Læs mere end 5.000 sider om alt fra vinens verden.

Giv en kommentar

Din email adresse offentliggøres ikke. Påkrævede felter er markeret.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Bay Vine