17. september 2003

Der dukker stadig nye rene Internetbaserede vinhandlere op. Den seneste hedder Guldvin og bygger sit forretningskoncept omkring en abonnementskasse med 6 fl. (ens) rødvin til 300 kr. Kassen bliver sendt fragtfrit hver måned.

Guldvin skriver i sin pressemeddelelse, at “det er den korte afstand fra vingårdene i verdens toneangivende vindistrikter til Guldvins kunder, der gør os i stand til at sælge kvalitetsvine til meget lave priser. Sammen med vores leverandører følger vi vinhøsten nøje og springer alle de besværlige mellemregninger over, når vi køber vinene hjem til vores kunder.”

Umiddelbart ser det nu ud til, at Guldvin’s sortiment stammer fra en anden dansk vinhandel, nemlig Erik Sørensens Vinhandel, hvor Guldvin’s stifter, da også tidligere har virket som konsulent. Det er således svært at vurdere, hvilke led, der bliver sprunget over. Det ser nærmere ud som om, der er tilført et ekstra led til kæden?

Prismæssigt er der heller ikke meget at hente hos Guldvin fremfor Erik Sørensens Vinhandel. De fleste vine er dyrest hos Guldvin, til gengæld er fragten så indeholdt i prisen.

Initiativet med Guldvin er godt, men man skal passe på ikke at love mere end man rent faktisk holder! Og billigt ser det ikke ud til at være.

http://www.guldvin.dk/

Om forfatteren 

Jan Olsen

Jan har drevet VinForum siden 1997 og er dermed en af de mest erfarne online vinskribenter. Læs mere end 5.000 sider om alt fra vinens verden.

Giv en kommentar

Din email adresse offentliggøres ikke. Påkrævede felter er markeret.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Bay Vine