23. maj 2001

I en ny undersøgelse fastslås det, at en stor del af væksten i vinmarkedet vil komme fra kvindelige forbrugere. Undersøgelsen er foretaget af Mintel i samarbejde med Vinexpo og baserer sig på en rundspørge til 2.000 engelske forbrugere. Undersøgelsens konklusion er bl.a., at en del af vinindustrien må omlægge sin markedsføring for at henvende sig mere direkte til de kvindelige forbrugere.

Fra undersøgelsen fremgår det, at kvinder er mere loyale over for bestemte vinmærker og typer end mænd. Hvor det tidligere var manden, der bestemte hvilken vin, der skulle drikkes på restaurant er kvinden også her begyndt at blande sig. Kvinder er mere til vine fra den “nye verden” – fransk vin bliver opfattet som et mandligt område. I øvrigt køber kvinderne ikke dyr vin – det er stadig forbeholdt de mandlige forbrugere.

Om forfatteren 

Jan Olsen

Jan har drevet VinForum siden 1997 og er dermed en af de mest erfarne online vinskribenter. Læs mere end 5.000 sider om alt fra vinens verden.

Giv en kommentar

Din email adresse offentliggøres ikke. Påkrævede felter er markeret.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Bay Vine