6. februar 2001

En af de største engelske supermarkedkæder, Sainsbury’s, satser nu kraftigt på vinmarkedet. Sammen med en vindetailkæde, Oddbins, har de dannet et vinfirma, der dels skal sælge vin online i England og dels via postordre. Endvidere vil særlige “smagekasser” være til at købe i Saintbury’s og Oddbin’s forretninger. Firmaet lancerer sine vine og kataloger i løbet af foråret og forventer at blive en stor spiller i det voksende “direkte marked”, hvor vinfirmaer sælger og sender direkte til kunder. Dette marked udgør ca. 12% af det samlede marked i England.

Om forfatteren 

Jan Olsen

Jan har drevet VinForum siden 1997 og er dermed en af de mest erfarne online vinskribenter. Læs mere end 5.000 sider om alt fra vinens verden.

Giv en kommentar

Din email adresse offentliggøres ikke. Påkrævede felter er markeret.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Bay Vine