26. februar 2010

Salget af Champagne faldt med næsten 10% i 2009, ifølge nye tal. Statistik fra Comité Interprofessionnel du Vin de Champagne (forkortet CIVC) viser, at i alt 293 mill. flasker champagne blev afsendt i 2009. Det er en nedgang på 29,64 mill. flasker (9,1%) i forhold til 2008. Det var især leverancer uden for Europa, der blev ramt, primært USA og Japan, der faldt 25,1% fra 55,75 mill. til 41,76 mill. flasker.

I Europa var fladet på 15 mill. flasker, hvor Storbritannine, Italien og Spanien var de hårdest ramte markeder.

Pernod Ricard, den fjerde største gruppe i Champagne, har for nylig rapporteret om en nedgang på 5% i volumen og 3% i værdi ved salg af sine 15 mærker i de sidste seks måneder af 2009. Bl.a. er Pernod Ricards mærker Mumm og Perrier-Jouet begge faldet med henholdsvis 11% og 16%.

Om forfatteren 

Jan Olsen

Jan har drevet VinForum siden 1997 og er dermed en af de mest erfarne online vinskribenter. Læs mere end 5.000 sider om alt fra vinens verden.

Giv en kommentar

Din email adresse offentliggøres ikke. Påkrævede felter er markeret.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Bay Vine