Salget af Champagne faldt med næsten 10% i 2009, ifølge nye tal. Statistik fra Comité Interprofessionnel du Vin de Champagne (forkortet CIVC) viser, at i alt 293 mill. flasker champagne blev afsendt i 2009. Det er en nedgang på 29,64 mill. flasker (9,1%) i forhold til 2008. Det var især leverancer uden for Europa, der blev ramt, primært USA og Japan, der faldt 25,1% fra 55,75 mill. til 41,76 mill. flasker.
I Europa var fladet på 15 mill. flasker, hvor Storbritannine, Italien og Spanien var de hårdest ramte markeder.
Pernod Ricard, den fjerde største gruppe i Champagne, har for nylig rapporteret om en nedgang på 5% i volumen og 3% i værdi ved salg af sine 15 mærker i de sidste seks måneder af 2009. Bl.a. er Pernod Ricards mærker Mumm og Perrier-Jouet begge faldet med henholdsvis 11% og 16%.