mandag 20. november 2017
Forside >> Nyheder >> 2010 >> Kina et kæmpe potentiale – hvis vinproducenterne forstår markedet

Kina et kæmpe potentiale – hvis vinproducenterne forstår markedet

Et stort vinmarked i Kina kan kun udnyttes, hvis vinproducenterne virkelig forstår, at det er et radikalt anderledes marked. The China Wine Market Landscape Report er en ny undersøgelse fra Wine Intelligence i England. Den beskriver mulighederne i et land, der har anslået 34 mill. middelklasseforbrugere – et tal der vil stige til 82 mill. i 2025.

Men eksportører til det kinesiske marked vil kun komme videre, hvis de har specifikke strategier for Kina og ikke bare ser det som et andet marked. “De globale mærkevare-ejere må finde ud af, hvad kineseren virkelig ønsker, forklare deres produkter, og forstå at de skal være skræddersyet til kinesisk behov”, siger Richard Halstead, Chief Operating Officer i Wine Intelligence.

De kinesiske forbrugere finder det uhyre vanskeligt købe importeret vin, da selv internationale supermarkeder som Carrefour og Tesco har meget lidt information på etiketten om hvad vinen egentlig er. “Jeg tror de fleste i vinindustrien verden rundt er enig i, at Asien i almindelighed, og Kina i særdeleshed, repræsenterer en kolossal mulighed for vækst i salget over de næste 20-30 år” siger Halstead. “Men jo tættere man kommer på markedet, jo mere kan du se, at de globale mærkevare-ejere har en masse arbejde at gøre med hensyn til distribution og produktets placering, for virkelig at engagere sig med de kinesiske forbrugere.”

Kina er allerede det ottende største vinmarked i volumen og det vokser med anslået 18,5% om året.

 

 

Om Jan Olsen

Jan har drevet VinForum siden 1997 og er dermed en af de mest erfarne online vinskribenter. Læs mere end 5.000 sider om alt fra vinens verden.

Skriv kommentar

Din email-adresse offentliggøres IKKE.Obligatoriske felter er markerede *

*