• Forside
  • /
  • Blog
  • /
  • Internettet egner sig ikke som salgskanal for vin

2. juli 2009

Vinexpo CEO Robert Beynat udtaler, at Internettet ikke egner sig som salgskanal for vin. Det skete på den afsluttende konference på Vinexpo i Bordeaux i sidste uge. Beynat sagde, at nettet aldrig bliver andet end et marginalt salgsværktøj for vin.

Han blev spurgt om væksten af de nye medier som en forretningskanal kunne afløse traditionelle messer. “Internettet er ikke det rigtige medie for salget af vin og spiritus og er ikke et alternativ til traditionelle salgskanaler og det vil aldrig opnå mere end 8% af markedet”, sagde Beynat.

Dermed er Beynat i direkte modspil til en ny undersøgelse fra Bordeaux Management School, der også blev offentliggjort under Vinexpo, der fandt at online vinsalg i Frankrig steg 30% i 2008, mens alle andre salgskanaler gik tilbage.

Det er måske ikke sært, at fransk vin generelt har det svært i disse tider, når dets ledere ignorerer alt hvad der foregår omkring dem og er så lidt forandringsparate. På den anden er det jo bare typisk fransk arrogance, så der er vel ingen grund til at have ondt af dem, når det går rigtigt galt, som en tidligere nyhed om problemer i Bordeaux også omtalte.

Om forfatteren 

Jan Olsen

Jan har drevet VinForum siden 1997 og er dermed en af de mest erfarne online vinskribenter. Læs mere end 5.000 sider om alt fra vinens verden.

Giv en kommentar

Din email adresse offentliggøres ikke. Påkrævede felter er markeret.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Bay Vine